2008-02-05

Superfettisdag

Jag har varit sjuk. Förkyld. Hemma från jobbet i fredags och igår. Sängliggande med rinnsnuva och gamla videofilmer. Det händer inte mycket spännande att skriva om då. Och med huvudet fullt av snor har jag inte riktigt energi att försöka hitta en fyndig eller förnumstig vinkel på de ospännande alldagligheter jag råkar ut för heller.

Idag är det lite bättre. Jag har ätit tre semlor, och ännu inte gett mig på E-L:s hembakade chokladvarianter. Och Supertisdagen är i full gång.

Jag kommer ihåg när SVT körde sin första riktiga valvaka från det amerikanska presidentvalet. Att jag å ena sidan tyckte det var lite märkligt att statstelevisionen i ett litet land i Europa visade en fullfjädrad valvaka från ett val som inga svenskar fick delta i. Att jag å andra sidan tyckte det var minst lika spännande som de vanliga riksdagsvalvakorna. Och tittade i flera timmar.

Och just nu handlar det om provval där man ska utse hälften av de delegater som i sin tur ska utse partiets kandidat till det riktiga valet i höst. Och både DN och Aftonbladet har specialsajter. Som jag lusläser.

Inga kommentarer: