2008-01-12

Kvinnorna i mitt liv. Eller deras födelsedagar.

Min mor ringde mig från Hong Kong i förmiddags. Hon hade fått ett samtal som avbröts direkt och undrade om det var jag som hade ringt. Nej, sa jag. Varför skulle jag ringa? De kommer ju hem på måndag. Det var förmodligen någon som hade ringt fel, sa jag. Vi småpratade lite. Tre gånger försökte jag avsluta samtalet, innan jag kom på vad det var för dag idag. Hade det här varit en vardag så hade jag för länge sen sett datumet på en kalender nånstans. Och jag vet ju att hon fyller år den 12 januari. dålig son är jag inte.

Men nu är det lördag och då har jag inte koll på datumet. Som jag som sagt inte har några problem att komma ihåg betydelsen av. Det råkar dessutom vara samma datum som min första riktiga flickvän dumpade mig på. Min nästa riktiga flickvän (vars blogg jag länkar till här till höger) fyller år i början av april, samma datum som jag förlovade mig med min fru (vars blogg jag länkar till här till höger).

E-L fyller också år i början av april, samma datum som vi enligt Star Trek gör den första kontakten med yttervärlden. I år infaller hennes födelsedag också på en lördag. Men det tror jag inte jag kommer missa. Då ska vi se Kate NashDebaser Medis.

Inga kommentarer: