2007-02-28

The End

Idag slutade jag verkligen på Observer. Det var med en märklig känslococktail som jag tog de sista rituella stegen - lämnade in passerkortet, aktiverade frånvaromeddelandet, o.s.v. Lättnad, vemod, förväntan, en del entusiasm, en viss bävan och kanske framförallt en stor overklighet.

När jag sommaren 1997 började som exjobbare på Scribona Informationstjänster IT&T i Solna, kunde jag förstås aldrig tro att jag skulle stanna nästan tio år. Men så blev det. Jag har varit här större delen av mitt vuxna liv. Och det har varit en fantastiskt spännande, utmanande och oftast väldigt rolig tid.

Observer är ett fantastiskt spännade företag med en unik marknadsställning. Vi är måttstocken som alla andra mäter sig mot, och som sådan sätts vi ofta under hård press av kunder och konkurrenter. Vilket ibland kanske ger oss lite oförtjänt dåligt självförtroende. Vi har varit en ovärderlig tillgång för PR- och informationsbranschen i över hundra år, och är det än. Våra tjänster håller överlag hög standard. Vi är långtifrån felfria. Men vi är seriösa och professionella. Jag är stolt över att ha varit en del av detta företag.

... skrev jag bl.a. i mitt hejdå-mejl till kollegorna.

I morgon har jag sovmorgon. Klockan tio träffar jag min nya chef Gösta på Eniro.

Inga kommentarer: