2008-10-10

New York

Nu är vi här. E-L och jag har varit vakna i 20 timmar och jag saknar helt tidsuppfattning. Men det var i morse vi åkte från Stockholm. Efter lite monorail-haveri på Newark kom vi till hotellet vid fyra-tiden i eftermiddags, lokal tid, och vi var duktiga som gick ut direkt i stället för att slockna på sängen. Så jag har köpt min kamera, E-L har köpt sitt yoga-outfit på American Apparel och vi har ätit "New Yorks bästa hamburgare" (enligt Citysearch.com) på Shake Shack i Madison Square Park. Vi fick köa i en timme, men det var det värt.

I morgon blir det Upper Midtown och middag på Russian Tea Room. Den riktigt intresserade kan få inblick i våra planer via vår Google Maps-karta. (Nej, vi tror inte att vi kommer hinna med allt.)

1 kommentar:

Evova sa...

Oh sa harligt! Jag ar ratt avis. O plotsligt forstar jag varfor EL inte svarar pa mail...

Ha en toppenresa o shoppa loss. Ni gor en god garning for den Amerikanska ekonomin, kom ihag det om ni tvekar over nat.