2008-07-13

Skapelseberättelsen enligt E

(abridged)

Från början, för oändligt många år sen, fanns det bara en enda jättestor planet, mycket större än Juptiker. Och sen kom den stora smällen som du har pratat om. Och det var en enorm rymdvarelse som tog den stora planeten och slog sönder den i en massa små planeter, som Jorden och Juptiker. Och han gjorde små hål i planeten och la i små små droppar vatten - för honom - och det blev hav för oss. Och han gjorde alla tiderna också. Först den snälla tiden. Sen jätteinsekternas tid. Sen dinosauriernas tid. Sen istiden och grottiden och nu gör han vår tid. Och han finns fortfarande och han har inte blivit gammal. Hans superhjältenamn är Rymdmannen, men hans verkliga namn är [svårt att uppfatta]. Och vi människor kan inte åka ut ur universum, för vår rymd - den svarta rymden - är oändlig för oss, men det är bara hans mantel. Hela universum är hans mantel. Och han tog en tändsticka och tände en eld i sin mantel och det är solen. Men för honom är det den röda rymden som är oändlig. Den är utanför den den svarta rymden. Längst ut är guldrymden. När han flyger fladdrar hans mantel och det är så planeterna rör sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag trodde för en kort stund att E var E-L och hann uppleva en känsla av - oj; här har jag under de senaste åren hunnit bli överraskad av både yoga och tjejvättern och hanterat det men nu .. Frågan jag somnar med blir: är det skönt eller synd att jag hade fel? Och varför svarar hon inte på mitt sms?! 0702-156453.