2007-06-27

Orienteringsämne, eller inte

För mitt nyväckta joggingintresse, som katalyseras av den datanörddimension som jogg.se tillför, har jag som sagt Eniro att tacka. På Eniro har jag dessutom flera kollegor som är eller har varit aktiva orienterare. Det är inte så ofta man stöter på folk som medger det öppet.

Senast jag deltog i något slags idrottstävling var när jag orienterade för LOK (som fantasifullt nog hade just ett lok på dräkten). I klass H11-12B. Vilket betyder pojkar under 13 år som saknar potential att utvecklas till riktiga orienterare, men som inte har fattat det än och därför envisas med att åka runt på tävlingar.

Men idag har jag anmält mig till Midnattsloppet. Det är förvisso inte orientering, eller mycket till tävling, men ändock ett organiserat idrottsevenemang. Jag hade faktiskt tänkt springa S:t Eriksloppet, men det sammanfaller med Tolkskolans 50-årsjubileum. Och i valet mellan intellektuell och fysisk flåshurtighet, måste jag förstås vara sann mot min inre natur.

På TolkS var, föga förvånande, orienterare överrepresenterade. Från två bittert rivaliserande elitorienterare till, tja, mig.

Jag vet inte riktigt vart jag vill komma, men jag tror det finns något slags mönster här.

Har jag sagt att jag var scout också?

1 kommentar:

Evova sa...

Alltsa jag tror inte du ar helt navlad. Snart blir du val religios med sa kan du kryssa i alla minoriteter i nasta enkatundersokning.

Alltsa inget ont om religion i sig, mer det har sokandet efter gruppverksamhet... Kanske du kan tvinga grabbarna att ga med i scouterna o du kan bli extraledare pa deras lager?