2007-10-01

Detta har hänt


Förra fredagen slutförde vi äntligen försäljningen av vår gamla lägenhet. Det gick lite trögare än vi hoppats, men det blev bra till slut, och nu kan vi koncentrera oss på att inreda den nya. Och i hela tre dagar hade jag för en gångs skull lite schysst buffert på mitt lönekonto.


I tisdags släppte Asobi Seksu en ny singel, Stay Awake (mp3, härifrån), med en cover på The Crystals 60-talsdänga Then He Kissed Me som b-sida. I slutet av månaden kommer de tillbaka till Europa för en längre turné, men den här gången spelar de inte ens i Köpenhamn. England är närmast. (T.ex. i Brighton 28 oktober...)


I fredags hade jag en röd t-shirt på mig på jobbet. Tror jag att mitt klädval på ett mätbart sätt gjorde livet bättre för dem som lider under den burmesiska juntans diktatur? Nej, knappast. Men opinionsbildning är komplext. Ju fler, även i Sverige, som på olika sätt kommenterar situationen i Burma, ju fler som diskuterar Kinas roll, svenskt OS-deltagande och småländska jätteinvesteringar, desto större chans att trycket på fascisterna till slut blir för stort. Och det känns inte mindre viktigt i dag, när demokratirörelsen verkar ha drabbats av ett - förhoppningsvis tillfälligt - bakslag.


I går såg jag och pojkarna Star Wars tillsammans. Samtidigt utropade sig Julia Timoshenko till vinnare i Ukrainas parlamenstval.

Kringel-prinsessor

1 kommentar:

Evova sa...

jag ska forsoka ladda ner laten, verkar bra. vi ar i paris till 28e men tillbaka pa kvallen om du vill komma over o ga pa konsert!

o pa tiden att det blev nagra poster pa bloggen!! har varit lite bloggtorka pa senaste tiden...