2008-01-15

Lur-lur


Före jul skrev jag om Luddes trettioåriga hörlurar. Mina hörlurar brukar hålla ett halvår ungefär. För ett par år sen gick jag över till in-ear-lurar, som är bättre både på att sitta kvar och på att stänga ute den konstanta ljudmatta som jag omger mig med (läs: mina barn). Jag började med Koss' The Plug, men irriterades av att den ena luren efter ett tag lät mycket svagare än den andra. För att sedan dö helt.

Efter ett par exemplar, som alla slutade på samma sätt, valde jag att gå upp i pris - till ett par Creative. De kostade 300, satt skönare och lät bättre. Tills efter ett halvår när den ena luren började låta mycket svagare än den andra.

Så i höstas gjorde jag ett spontanköp på PC City i Upplands Väsby (av alla ställen). "Sennheiser", tänkte jag, "det är ett fint märke det. Skit samma om de kostar drygt femhundra. Det kan det vara värt om de låter bra och håller." There's one born every minute... När jag kom hem tittade jag lite närmare på dem. Så när som på logotypen var det exakt samma lurar som mina Creative. Och i julas började den ena låta mycket svagare än den andra.

Inga kommentarer: