2008-01-09

Hur skulle Magdalena Ribbing göra?

Pigs have flown.
Jag har gått med i ett gym.
I eftermiddag ska jag premiärträna. Löpband tänkte jag. Joggat har jag ju trots allt gjort en del.
Men jag insåg att jag har ett gymetikettproblem. Mina joggingturer i naturen brukar förenas med ett frikostigt frigörande av excess gas. (Vilket kanske ger ett nytt perspektiv på Anders Szalkai-begreppet "fartlek".)
Hur gör man inomhus?
Mina mer gymvana kolleger kunde inte ge ett entydigt svar. Ludde tyckte jag skulle prova mig fram och vara beredd att skylla ifrån mig. Dan var inne på en mer renodlat fisfri linje.
Jag får fundera på det.

1 kommentar:

Anonym sa...

För det första så är det sjuukt tråkigt att springa på band så om inte tillståndet uppträder de första 3-4 kilometrarna så kommer du att ha tröttnat på bandet innan rosorna i rabatten börjat blomma om du förstår vad jag menar.

För det andra så ska gym redan från början lukta en blandning av gammal svett, liniment och ruttna hossesockar och gör det inte det så är det inget riktigt gym. En liten fjärt då ska bara ses som en kulturgärning.