2007-07-02

SUPER-KLEBER


Sista veckan på dagis gjorde N och E kylskåpsmagneter i gips. Efter två dagar hade båda gått sönder. Men vi lovade att laga dem. Och härom dagen hittade jag ett paket SUPER GLUE (for a classic way of life) på ICA Aspuddens 10-kronorshylla. Och nu tyckte jag det var dags att uppfylla löftet.

På baksidan står det en massa varningar. "Wear suitable gloves...", "Caution: This glue will bond skin and eyelids within seconds". O.s.v. Eftersom jag spillde lite på fingrarna gick jag prompt och tvättade händerna. Det hjälpte inte. Så jag fick skrapa bort limmet, varpå skinnet följde med. Och hela tiden tänkte jag på den här replikväxlingen ur The Breakfast Club:


ALLISON
He can't think for himself...
ANDREW
She's right...do you guys know what, uh, what I did to get in here? I taped Larry Lester's buns together.
Claire laughs.
BRIAN (to Andrew)
That was you?
ANDREW (to Brian)
Yeah, you know him?
BRIAN
Yeah, I know him...
ANDREW
Well then you know how hairy he is, right? Well, when they pulled the tape off, most of his hair came off and some, some skin too...
CLAIRE
Oh my God...

3 kommentarer:

Articuno sa...

Plötsligt skäms jag ännu mer över att jag inte alls lagade vår trasiga kylskåpsmagnet utan slängde delarna istället. Han vet inget ännu och jag hoppas att han har glömt att den ens har existerat. Det vore snällt om du inte sa något när ni ses nästa gång.

Daph sa...

OMG!!! I was just talking with Rick about that movie last night!! Loved that movie... :p (couldn't believe he had never seen it!! could be because he's older than us!)

Johan sa...

Articuno: Din hemlighet är säker hos mig.

Daph: It is the defining film of our generation, isn't it? I spent a year in Lexington, MA, in 1985-86, and I must have seen it ten times at least on Showtime and Cinemax during that year. Anyway, I don't know how much you were able to guess from the Swedish preamble to the quote, but I spilled Super Glue on my fingers when trying to mend N's broken fridge magnet. And when I scrubbed it off - taking some skin with it - I couldn't stop thinking of Andrew and Larry Lesters buns...