2007-07-09

Pappa! E säger att jag är en skvallerbytta!

Vi är i Borrby och vädret är ostadigt. Det är en förskönande omskrivning för pissigt. Vilket innebär att barnen sitter inne och går varandra på nerverna. Oftast går det ganska bra förstås; N spelar Zelda och utropar "fett coolt", med E som ivrig påhejare. Och just nu spelar de schack ("var är tärningen?") och leker jul med julgranssakerna de hittat i garderoben. Men ibland tar tristessen överhanden. Och E blir allt mer raffinerad i sina sätt att reta sin storebror - i går sa han att Link (hjälten i Zelda) är en fegis när N spelade.

I torsdags fyllde E fyra. Av farmor och farfar fick han en fin cykel, som vi premiärcyklade på Borrby skolas gård under ett uppehåll igår. Av oss fick han Pernilla Stalfelts Läskiga boken och Klabins Moon Rocket, från Urban Living i Simrishamn. N fick också en liten present - tre små värmeljus formade som fjärilar. Han sa "Ooh så fiiina! De kan vi ha på min sten när jag är död." Vad svarar man på det?

3 kommentarer:

Evova sa...

Ar det for att du ar fast i HP-land som det skrivs sa lite pa bloggen?

Jag tycker du o EL borde tanka pa stackars mig som sitter har pa jobbet o har trakigt o behover underhallning.

Jag ar saker pa att era barn hittat pa allt mojligt tokigt medan ni tva suttit med nasan i bocker.

Johan sa...

Närå. Det är allt joggandet.

anna sa...

näe, sa han så!?! ja, vad svarar man på det..?