2007-04-04

Påsklov

Nu är vi i Borrby. Jag hämtade resten av familjen i Motala i går kväll och körde ner i natt - non-stop för första gången med barnen. Men vi var fortfarande inte framme förrän halv två. Och då hade vi inget vatten. Så jag fick börja med att skruva av toppbulten på hydroforpumpen och hälla i det gamla vatten som fanns i uppsamlingsbaljan under den droppande huvudkranen (hoppas det inte var just det vattnet jag gjorde te på i morse). Och eftersom jag inte märkte när pumpen började ta, så stod jag plötsligt med en fontän ur toppbultshålet, i källaren, klockan två i morse. Men hellre det än inget vatten.

Just nu försöker E-L sova ikapp lite, medan N+E sitter och äter halvårsgamla Cheerios i köket. E har på sig Spindelmannen-grodfötterna han hittade i garaget. Och jag sitter vid datorn. På skrivbordet hittade jag den här skärmdumpen från när N stötte på en oväntad dialogruta på Teletubbies-sajten förra sommaren. Han har inte riktigt greppat konceptet mellanslag.

Inga kommentarer: