2007-04-21

IKEA

På fredagsfikat igår berättade kollegan Dan att han skulle till franska rivieran nästa helg. Han och två kompisar har ett hus där, som de hyr ut till andra svenskar när de inte själva är där (jag återkommer med lite gratisreklam när jag har webbadressen).

Vi andra pratade om våra närmaste helgplaner, och jag berättade sanningsenligt om våra planer att åka till IKEA idag. Vi skulle köpa en stekpanna, och mina kollegor - som tyckte att mina ledighetsplaner var i det prosaiskaste (kan man säga så?) laget - sa förstås "ja, det är vad du tror, men vänta bara tills ni står där i kassan med hundra andra prylar".

Så hur blev det då?

Jag har ringat in stekpannan. Resten var liksom bara bra att ha. T.ex. symaskinen....

3 kommentarer:

Articuno sa...

Jag har faktiskt lyckats en gång. Åkte till IKEA och kom hem med bara den grejen som jag behövde och inget mer. Men det funkade bara den enda gången och det är ett tag sedan nu. Kanske borde jag testa om det funkar idag? Jag tror att att ska försöka väcka H och se om han är sugen på ett IKEA-experiment.

Articuno sa...

Jag gjorde det igen! Köpte bara det jag hade tänkt mig och inget mer. (fast det är klart - min lista såg ut så här: 12 tallrikar och ungefär två kassar blandat annat. Då är det kanske inte så svårt)

Johan sa...

Nej, det är fusk.