2007-02-20

Produktiv måndag

I går var jag produktiv. Först köpte jag biljetter till E-L och mig till Nouvelle VagueBerns på lördag. För en gångs skull blev jag medveten om en konsert innan den varit, och innan biljetterna tagit slut - annars har jag missat t.ex. The Magic Numbers och Regina Spektor också på Berns nu i vår. Jag ska nog börja läsa På Stan lite mer noga, eller Ticnets nyhetsbrev.

Och i går kväll lade jag till slut ut första inlägget på mitt nya hobbyprojekt, www.pennfajtare.se:

Pennfajtare och Pennfäktare, Forum för Fårskallar och Du 77. Det fanns en tid före Lunarstorm, när man skrev insändare och sökte brevvänner i tidningar som Fantomen och Kamratposten. Vad jag beundrade dessa killar och tjejer som verkligen tog mod till sig och skrev, dessa "halloj, se hit!", dessa "hej då från en som...". Själv läste jag bara. Formulerade mig i smyg men skickade aldrig in. Detta är min hyllning till er som vågade.

Och däremellan satt jag i avdelningsmöte med Software & Content och i projektmöte med RTV Re-engineering. Och däremellan åt jag en smörgås med tonfiskröra från Garnisonens servicebutik.

Inga kommentarer: