2013-07-20

Dag 20: San Francisco

Eftersom "frukosten" på Stanford Motor Inn bestod av varsin kanelbulle och juice-tetra i hotellrumskylen, började vi dagen på Palo Alto Breakfast House på Middlefield Road. Eva-Lotta och jag åt Eggs Benedict och N+E åt fantastiska french toast respektive bananpannkakor. Sen fortsatte vi med lite nostalgitrippande och körde till min gamla mellanstadieskola Sequoia Elementary (som numera heter Palo Verde), där det var något slags sommarfritids. (Därför ville jag inte ta några bilder.) Och till huset vi hyrde 1980-81 på 722 Torreya Court. Däremot lyckades jag inte hitta huset vi hyrde på Alma Street 1974-75.




Vi inledde sightseeingen i San Francisco så klassiskt vi kunde - genom att köra fram och tillbaks över Golden Gate och sedan till Fisherman's Wharf, via "världens krokigaste gata", Lombard Street. På bron, som i vanlig ordning var insvept i dimma, noterade vi resans hittills lägsta temperatur: 58 °F / 14 °C. Och i Fisherman's Wharf åt vi en sen lunch på Joe's Crab Shack. Jag var den enda i familjen som inte åt krabba, men det var åtminstone friterade räkor på min surf'n'turf-hamburgare.







Dagens låt: Hello Saferide - San Francisco

Inga kommentarer: