2008-06-29

Halvtid i Wien. Sommartid i Borrby.

"Ska jag justera klockan för sommartid?", frågade den gamla sommarstugedatorn lite försynt när jag slog på den. Jag och pojkarna har sju veckors sommarlov. (E-L kan ju tack och lov jobba var som helst där hon har en Internet-koppling.) För två timmar sen kom vi ner till Skåne.

Och allting funkar som det ska. Nätverket gick igång. Jag fick liv i pumpen. Varmvattnet hade mina föräldrar redan slagit på, när de var här tidigare och la in lite frukostmat, lite delikatesser (t.ex. skånska lyxchips) och en halvflaska Moët i kylen. Digitalboxen skrämde mig lite när den listade en massa danska kanaler, men inte TV4. Men det räckte med en ny kanalsökning, och nu ser jag matchen med en skarpare bild än vi nånsin haft här nere tidigare.

Och visst leder Spanien rättvist?

1 kommentar:

Evova sa...

Se till att ni jagar bort spindlarna fran kallaren tills vi kommer! Kram