2007-03-03

Melodiradioövergångar

Vår DN har varit försenad varje dag sen i tisdags. Idag kom den efter 11. Med de alternativ till morgontidningar som nu står till buds, är det kardinalfel att inte få ut tidningen så att jag kan läsa den till frukost. Sen är fönstret stängt. Även om papperstidningen i DN:s fall innehåller artiklar som inte finns på nätet.

T.ex. artikeln om den 25-årige tunnelbaneföraren, psykologistudenten, Nouvelle Vague-diggaren och fotografen Johan Fredin-Knutzén, som nyss gett ut en bok med bilder från Stockholms t-bana. En del av bilderna finns i ett snyggt bildspel här.

I London finns det hur många sajter med t-banebilder som helst. Två av mina favoriter är London Station, med nytagna svartvita och handkolorerade bilder

och London's Abandoned Tube Stations, med bilder från, öhh, Londons nedlagda tunnelbanestationer.

I London jobbade jag ett tag med min långvarige vän och Observer-kollega Alex. Efter att under många år ha följt och analyserat bloggosfären (han skrev bl.a. den här debattartikeln i Aftonbladet 2005, och intervjuades i morgon-Ekot härommånaden) har han nu fallit till föga och börjat skriva själv. Hans blogg, AMASON, handlar om PR, media och kommunikation ur ett nordiskt perspektiv. Jag har lagt till den i min länklista.

Där finns också en länk till Pennfajtare. I dagens inlägg får vi bl.a. veta att Kiss sminkade sig för att en av medlemmarna bränt ansiktet i en bilolycka, och att deras "nazi-s" i själva verket är elströmsbeteckningar.

Inga kommentarer: